måndag 1 december 2014

Fest, vänner, Lussekatter och glögg med en droppe av stress

Helgens eskapader...

Planen såg ut ungefär så här: Ta det lugnt och bli helt frisk, plugga och göra ett schema över december med både plugg och jobb samt att hälsa på Mor å Far.

Så här blev det:
I fredags var Jeff ute med jobbet så hade tänkt åka ut till Mor å Far en sväng för att kolla på Idol. Ringde dem och läget som var lockade inte... så messade lite med Terbe och Mia, Mia och Mange skulle åka till Valbo på Back friday 25% of på Toys'r'us och handla julklappar. Jag följde gärna med.

De frågade om jag ville käka med dem och det ville jag så sköt upp mina planer att åka ut till Järbo(mor å far). Eftersom ingen var sugen på att laga käk så ringde Mange till Allstar för att kolla om det fans något bord vilket det gjorde om vi prickade in att komma mellan 8:15- 8:30 och vänta!

Ribs och iskall öl = Mumsigt! Av en händelse så skulle The poodles spela där och jag och Mia bestämde oss för att hänga kvar. Ganska kasst med folk med tanke på att det var spelning dock! Efter några öl och två tequila var så dansade vi och hade satans roligt ändå ;P Dock efter att The poodles hade slutat spela =P

Trots tequila så var jag inte ett dugg bakis XD Yeeaayyh = WIN! (Bästa är nog att bara dricka ute då dricker man inte så mycket) =P

Vaknade av att Jeff hade finsällskap hemma! Han och Carl hade planerat att träna, spela, umgås och festa =) Jag tänkte att YES nu blire lugnt och skönt =) Vi gjorde lite hemmagjord pizza, kolla på komediklipp och snackade skit. Vid 22 tiden skulle de gå till Micke å spela Nintendo och tyckte att jag skulle hänga på... vilket jag gjorde. För att stå ut med fyllskallar så kanske jag ska ta en öl menade dem och jag höll med.

Efter det var vi ut på Mulligans och sen på 8an, as mycket folk ute =P Efterfest... galet seg, folk satt mest och degade och snackade. Jag och jeff dansade lite till en lite upbeat version av I see fire med Ed Sheeran = MYS! <3
Jag och Jeff tuffade hem först av alla i kylan, skönt! Vi var trötta och sega =P

IGEN eftersom jag började dricka så sent och inte  så mycket så INGE bakis ;P
Dock så har förkylningen inte släppt eftersom jag tydligen inte klarar av att ta det lugnt.. Helt vansinnigt trött! MEN skit i det för nu är det dax för julskyltning på stan/ i centrum =P

Mamma kommer över med saffranslängd och fikar lite innan =) Väl nere på stan så går jag, mamma och Jeff runt och jagar frågor i skyltfönstren på stan eftersom det är tipsrunda =P Möter Mia med familjen en kort sväng och sedan dyker Terbe och Robert upp med mina guddöttrar som halvsov i vagnen för de var så trötta <3

Fick ett jätte fint halsband av dem, på pusselbitar som det stod; Themla och Mino på <3 2 viktiga pusselbitar i mitt liv!

Utöver det så köpte jag en ny mössa XD Jätte fin! En med en massa toffsar och örnflärpar som sen står Sweden på =P Sen köpte jag en ny väska till min samling! Har gjort det till min grej att köpa en väska från de städer jag varit i där de säljer dessa väskor, ni vet vilka jag menar... Det står stadens namn på dem och landet, finns i olika färger! Jag ska lägga upp en bild!

Det blev en blå med Sverige på nu iaf =) Sedan tidigare har jag; Malaga, Amsterdam, Montenegro =)

SÅ efter att jag varit ute i kylan och vandrat runt så känns det som att förkylningen har tagit om... så trött som jag är i dag har jag aldrig varit i hela mitt liv... Har en massa plugg att göra och min hjärna blöder..

Jag ska inte gnälla mer än nödvändigt! Jag har iaf hunnit adventspynta =) Dock glömde jag att köpa ljus till adventsstaken, vilket är nytt! Jag ÄLSKAR den här tiden på året!  Men jag är så förvirrad nu för tiden...

Det spelar ingen roll att jag är utbildad inom stress när jag vill göra allt på samma gång och gärna vara bäst på det jag gör... Vilket jag misslyckas miserabelt med ;P

Försöker baka på mina krav på mig själv.. de inre kraven som jag nästan aldrig yttrar högt för det skulle bli löjligt.

JAG VILL bara bli frisk! Ha ork! och sluta vara så virrig! NU MÅSTE jag skärpa mig!!! Jag har inte TID att vara stressad! Redovisning och inlämning på onsdag, Redovisning på torsdag och Jobb på fredag, Käka hos Jeffs föräldrar på Lördag, Inlämning på söndag. EFTER detta så brakar det å gång!! Skola på förmiddagen och jobb kväll HELA veckan.... Ge mig styrka!

BLÄH!

Julkalendern 2014! Glöm inte att kolla på den så du mins hur det kändes att vara barn i juletid ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar