torsdag 4 december 2014

Räkmacka med extra majonäs...

De flesta människor ogillar "dom där" som bara glider genom livet... Ja du vet vilka jag menar ;P
Idag känns det som att jag var en av dem..

Mailade läraren jag skulle ha på redovisningen idag igår och skrev att jag kan inte redovisa.. har inte hunnit med alls på grund av stress, sjukdom och att det allmänt varit mycket...  Skriver att jag så klart kommer ändå för att få idéer om hur jag kan göra och tips! Tyckte att det är väl bättre det än att jag inte dyker upp och "är sjuk"...

Jag ville ju lära mig, det är ju för min egen skull så "kröp till korset"...
Väl där så säger hon att ja men då kommer jag att bli tvingad att göra den om ett år eftersom jag måste göra det... Jag: Men det är ju bara obligatoriskt att vara här och redovisningen är inte grundläggande för betyget... Hon muttrar och ser allmänt missnöjd ut. Och tycker att jag ska redovisa ändå.

Och Yes... Det fick jag göra! Så för första gången stapplar jag mig upp HELT oförberedd och redovisar en uppgift jag inte äns kan har byggt upp hur den ska se ut i mitt huvud än...
Som tur var så gick jag sist och tog vissa idéer på vägen...
Improvisation CHEK!
Kanske borde gått teater i stället... ?!

Eftersom lektionstiden nästan var slut innan jag hade börjat så hade klasskompisarna börjat trippa ut eftersom.

Muntliga betyget för den redovisningen var: Ja, det är ju en gåva det också, att kunna gå upp och bara prata på.

Hahah vem visste det? jag som HATAR att prata in för folk! Räkmacka!



Nu ska jag prova på att göra Karameller men lite mer improvisation =P
Men även en gammal goding som jag uppfann förra året från ett av min fantastiska mors recept! Chokladkola med en hint an apelsin =) (Tror att jag ska prova att tillsätta lite romessens =)

Glöm inte att vara barnslig och kolla på julkalendern!!


Idag delar jag även med mig av en EMO bild på mig från gymnasiet =P Hehehe



Ta hand om er =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar