onsdag 31 december 2014

Löften löften och raketer ;)

Idag är det nyårsafton... om någon missat det ;P

Förra året gav jag det här löftet:
Jag lovade att försöka ge flera komplimanger till människor, inte bara de närmaste runt om mig utom bekanta och random människor också.

Det här löftet gav jag för oftast när vi ska lova något inför det nya åter så tänker vi utifrån oss själva, vad vill vi med vårat liv? vad vill vi uppnå och vad/hur vill vi vara?
Och jag vet inte hur många gånger på en dag som jag tänker: "Oj, snygg hon eller han var i håret (oftast hon) =P", "Vilka snygga skor eller snygga kläder" och i bland tänker jag.. "Men shit vilken trevlig människa, omtänksam eller vad denna nu var"...

Här i Sverige är vi allmänt dåliga på att prata med random folk... och dåliga på att ge komplimanger! Så DET ville jag ändra lite på. Inte bara för att jag skulle känna mig bättre, trots att det var klart jag gjorde det! Alltid kul att få uttrycka vad man tänker och göra andra glada =)

Jag skulle säga mission success  XD
Det här är något jag ska hålla kvar vid såklart och försöka förbättra =) För det får en själv att må bättre =)
Prova DU med =)

Nya löften är som jag skrivit om att bli rökfri år 2015!
Än så länge så går det framåt!

Upptäcker att "en dag i taget principen" måste vara den bästa! Om jag skjuter det framför mig och tänker: Efter nyår då jävlar ska jag sluta helt... då blir jag galet nervös och vill röka extra mycket fram tills dess...

Vilket ju är grymt korkat! Och inget som jag vill göra heller. Det skumma är ju att annars går det riktigt bra. Inte särskilt sugen och skulle jag försöka röka så som jag gjorde bara förra veckan så skulle jag antagligen SPY. Haha..

Sinnet och kroppen ställer om sig fortare än vi tror! Människan är MAGISK ;)

Så en dag i taget... försöker tänka: Ja men jag tar en cigg i morgon i stället. (vilket gör att jag lurar mig själv till (och monstret i mig) till att tro att jag kommer att få röka en massa. Men när morgondagen är här så skjuter vi fram lite till på det... till lunch kanske... och så håller jag på så =P

Dock om jag är i uppror som jag skrev om tidigare.. sitter och bölar och mår psykiskt dåligt och jag ska ut någonstans eller göra något vettig då jag behöver tänka.. så tar jag en cigg utan att må dåligt över det.
De här hysterika episoderna blir längre jag längre isär också så det är inget jag oroar mig över...

I början när de kom tänkte jag... men shit hur ska jag kunna sluta helt om jag blir ett hysteriskt grinande monster när det har gått ca ett dygn utan??? Men det har tydligt visat sig att DE försvinner sakta med SÄKERT XD


Så vad vill vi ta med oss in i det nya året? Man säger ju att man ska ha de personer runt sig som man vill ha med sig in i det nya året! Själv ska jag vara med familjen =) Och Heffen så klart (som är min familj men tydliggör =P !<3

Terbe och mina goflickor har jag varit med i 2 dagar innan nyår nu så de följer med in i det nya året ändå =P haha

Och resterande vänner ska jag tänka på så ni blir kvar ni också ^^

Nytt år, nya förhoppningar, nya drömmar! Glöm inte att INTE ha för höga  krav på dig själv, dina vänner, din omgivning och glöm inte att oavsett så är du den BÄSTA varianten av DIG ;)

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar