söndag 7 december 2014

Helgnöjen

Efter stress, slit och bråk med organisationsanalysen så skickade jag tillslut in den vid tretiden på lördag. Antagligen inte särskilt bra skriven men åhh va skönt att få den ur världen!!

Vid 18 tiden blev jag och Jeff hämtade av hanns pappa för att åka till Jeffs föräldrar på middag. Efter mat, vin och någon öl så åkte vi, jag, Jeff och hans bror, ner på stan till lillpuben för att vara fanclub åt Jocke som trubadurade! Riktigt duktig var han =))

Efter någon öl och efter att jag bjudit folket vi mötte där på tequila så stapplade vi oss hem och sov som små grisar =P

Stressad, utbränd, utmattad, deprimerad... ja det finns många ord som beskriver psykiska sjukdomar som växer i samhället. Vad beror det på? Att vi alltid är influerade av media, sociala medier, att vi har högre möjligheter att göra allt, vara med över allt utan att fysiskt vara där? Kanske för att bemanningsföretagen växer och inte ger den trygghet i arbetslivet som vi människor behöver?

Världen förändras och vi människor hinner inte utvecklas med den... Problemet här är inte att världen förändras utan hur vi hanterar det... tillåter vi oss att ta det lugnt? Att ta oss den tid vi behöver för att hinna med?

Det största problemet idag är att det fortfarande inte är accepterat av folket att människor blir sjuka av stress. De psykiska sjukdomarna är "pinsamma" att berätta om, att ha! Alla vet nu mera att psykiska sjukdomar är vetenskapligt bevisade och ändå tycker människor att det är något att "se ner på", drabbas någon av den depression utan att någon har dött eller utan att denne har varit med i en katastrof så är det helt oacceptabelt.

Det kan ju omöjligt gå fortare för människor som drabbas av psykiska sjukdomar att bli friska när de blir ifrågasatta av folket runt dem hela tiden.

Fick en kommentar för inte allt för länge sedan. -Hen har varit sjukskriven. Men inget sånt där psykiskt utan alltså varit sjuk på riktigt, kroppsligt!

Jag blev så paff över trångsyntheten i kommentaren så fick inte ur mig ett ord. Så nu skriver jag av mig om det i stället!!

Så dagens ord är Acceptans! Lita på dina medmänniskor! Säger de att de inte mår bra då är det så! Självklart finns det alltid de som överdriver och tycker synd om sig själva men vill du verkligen riskera att missa att bry dig om någon som verkligen behöver din hjälp!?

Glöm inte att kolla på Julkalendern!


The expendables 3 var riktigt najz! Moggs håller med ^^ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar