tisdag 2 december 2014

Ångest

Fokus... Fokus... Oh My God FOKUSERA!!!

Stress, vad är stress förutom en kroppslig reaktion?
Vi alla reagerar olika på stress, hanterar det olika, blir stressad av olika saker.

För mig handlar stress ALLTID om inre krav, krav jag har på mig själv. Det är väldigt sällan jag blir stressad av att jag har bråttom någonstans eller sitter fast i kö, det för mig är situationer jag INTE kan påverka. Det vill säga om jag inte åker bakåt i tiden för att ge mig i väg tidigare... men det känns inte så sannolikt.

Inre stress, krav och mål. När jag sätter sikte på ett mål så bestämmer jag mig för att dit SKA jag nå i många fall så råkar jag sätta flera sådana mål och det är då det blir problem...

Kraven på att sätta alla dessa mål samtidigt gör mig lätt apatisk... jag vet inte var eller hur jag ska börja. Med skoluppgifter kan jag sitta och grubbla och fundera och bygga upp dem i huvudet så att de är klara innan jag äns får ner ett ord på "papper".

Apati... Bomull i hjärnan och bly i benen. Varför? rädsla för att misslyckas? Skämma ut sig när jag ska redovisa kanske?

Första uppgiften är en fältstudierapport... helt ärligt, hur svårt kan det vara?!? Jag ska återberätta vad jag redan har gjort!

Den andra, Organisationsanalys.. borde inte heller vara allt för svår eftersom jag har ställt EN MILJON  frågor när jag varit ute på fältstudier! Jag har jobbat hårt, jag har varit aktiv, jag har tagit reda på allt jag ville veta och MYCKET mer... Så vad är det jag backar för?? Vad är det för fel på mig.. ??

Varför sitter jag alltid här i SISTA minuten!?! Igår ville jag inte lägga mig och sova för jag ville inte att det skulle bli idag... IDAG är närmare i morgon!

Om jag lyckas nu då är jag någon typ av ett hemligt geni!! Bara så att ni vet! Eller så har min fot hamnat på en räkmacka med otroligt mycket majonnäs på!

Skämt och sido... Jag måste använda mitt bomullsförråd nu till att försöka pussla ihop något som inte får mig att vilja sjunka genom golvet i morgon!

Försöker även tänka att; misslyckas någon gång måste jag ju få göra!?!? Eller?? Tillåter jag mig själv det? Det kommer nog skapa mer ångest än lugn om jag tillåter mig själv att vara dålig!!

Krav krav krav....

Hoppas eran dag är bättre än min!


Glöm inte att kolla på Julkalendern =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar