onsdag 3 december 2014

Blod svett och tårar...

Idag var det redovisning för fältstudierapporten... och det gick väl så bra som det kunde =P Snackade på bara och får gissa på att folk förstod vad jag virrade på om =P Haha

Mest störande idag... efter redovisningen så kände jag en sådan lättnad att jag glömde att lämna in min FÄRDIGA uppgift i tid.. så en timme och en kvart sent skickade jag in den... lite tröttsamt. nu kan det bara bli godkänt på den. Jaja, inte som att den var mitt mästerverk men ändå drygt! Den var ju liksom klar!?!

Morgondagens redovisning kommer det gå sämre med... Jag får gå dit och skämmas och lyssna på hur de andra har tänkt och gjort! Sen göra uppgiften klar till inlämningen på söndag! Men så är det i livet ibland... någonstans försöker jag acceptera att jag inte kan vara bäst jämt eller inte heller "lagom" bra alla gånger.

Redovisningen ska dock inte ha betydelse för uppgiftens betyg så det kan ju gå vägen ändå =)

Politik

Oj oj oj... nu är det stökigt i Sverige. Omval, humm.. tror inte att detta var vad SDarna hade tänkt när de ville röra om i grytan. Allt detta tjat om att invandrarna kostar en massa pengar, vad tror ni att ett omval kostar? 250-300 miljoner kronor. 

Sveriges utveckling stannar av ett ögonblick, vad kostar detta? Andra länder ser på oss med tveksamma ögon, ska vi verkligen göra affärer med ett land utan ett styre? 

Alliansen ska samarbeta med SD? Ja vad tänker alla blåa röstare om det? Reinfeldt lovade ju trots allt att moderaterna minsann inte skulle samarbeta med SD... 

Men ingen verkar ju hålla vad de lovar. SD svek sin egen budget "bara" för att röra om eftersom de var de enda partiet som ville ha ett omval. Löfven stänger ute Vänstern, vad tänker alla vänstersoccar om det?
Dock tycker jag att det var ett modigt försök av Löfven att försöka förändra blockpolitiken i Sverige... eftersom den tydligen inte fungerar så är i alla fall jag öppen för förslag. 

Samarbete mellan partier i stället för block? 
Något som jag har spekulerat kring är att folket kanske skulle få rösta på olika partier för olika insatser.
Till exempel: Det parti som jag tycker har den bästa skolpolitiken skulle jag rösta för att ta hand om skolan. Det parti som jag tycker är bäst lämpad för att ansvara för, vård och omsorg, ekonomin och så vidare... 

Och de partiet som får överlag flest röster skulle få sitta i regeringen och få statsministerposten. Jag är absolut inte tillräckligt påläst om detta för att veta om det har provats eller vilka brister det skulle innebära. Kanske skulle regeringen och dessa "insatsgrupper" skapa en verk och oenad front vilket i sin tur skulle skapa kaos. 

Ett problem som jag ser med den här idén är dock att det kräver ett engagemang från folket som jag är tveksam till att det finns. 

Men det är kul att tänka på, något måste i alla fall förändras! Själv tycker jag att olika partier har olika styrkor och ingen av partierna är bäst på allt. 

Politiken i dag skapar mycket oro, ledsamheter och ilska... det ända jag vill säga om det är; var lugn och gör inget förhastat. På ett eller annat sätt löser det sig. 

Annars säger Jeff att vi ska flytta till Schweiz =P Som är ett av de mest framgångsrika länderna i världen inom forskning och utveckling.. och vet ni vad? de har 25% invandrare i landet. Något som verkar har gynnat dem väldigt bra! 

Skriv gärna om du har några idéer om hur du skulle vilja att Sverige skulle utvecklas/ förändras =) 

Tack för i dag och glöm inte att titta på Julkalendern =) 


Kollar på gamla bilder och shit... I got old!! Hahah (Den här bilden syns det inte lika bra på som på vissa andra) Me and My girl <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar