onsdag 24 december 2014

Jul i stugan!

Efter en månad av ståhej så är det äntligen jul! Vilket betyder slut på pressen att hitta de finaste julklapparna de vackraste dekorationerna och göra de godaste julgodisarna.. =P

Den här julen har jag inte hunnit med nästan något alls av mina vanliga julmystraditioner...
Jag har inte gjort en adventsstake med mossa och krimskrams (!?!), inte gjort något pepparkakshus... och ingen knäck.... Gjorde lite gräddkarameller och skickade med till Jeffs jobb i alla fall, något som uppskattades.

Mesta tiden har gått till att grubbla över skolan och min uppkommande C uppsats. Sjuk jobbigt. Vill så mycket med så lite resurser och tid... Så måste begränsa mig till något som inte är å spännande känns det som...


Men strunt i det! ;P

Igår var jag med min Bästis med stort B och var ute och shoppade lite sista julklappar =) Fick en jätte fint halsband <3 Jag hade så klart inte köpt något så kände mig lite dum! Men Som tur är med bästa vänner så älskar man varandra ändå ;P Haha

På kvällen klädde vi granen som nu sår grön och grann i stugan med röda och guldiga kulor och guldglitter! Vacker XD

Enligt Jeffs och min jultradition så köpte vi en ny julgranskula som ska symbolisera året!
I år så symboliserade den kanske inte året så bra (men det är bara för att "katt-kulorna" vart så fula så de ville vi inte ha)... det blev en luftballong kula =P Men visst kan jag nog trolla fram någon typ av symbolik i den om jag vill men det skulle bara vara hitte på.. =P

Exempel: I en luftballong så siktar vi mot skyarna, vilket vi har gjort det här året?! Vad säger ni? bra? =P

Julfilmer som jag har hunnit slukat är:


...Så klart eftersom sist såg jag ettan XD
Den här var också mysig: 


Jeff och jag kollade på en julfilm igår och han fick välja mellan Klassikern A Christmas carol eller Klappjakten med Arnold Schwarzenegger... Vilken tror ni han valde? =P haha 



Och idag sitter jag och myser med en gammal goding: <3


Kan sitta hela dagen och rabbla julfilmer men det ska jag inte göra ^^ Men be gärna om fler tips om du vill XD 

Glöm inte att titta på sista avsnittet av Julkalendern =) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar