söndag 21 december 2014

Middagsbjudning

Hallå på er! Nu har jag inte skrivit på ett tag... och helt ärligt så har jag inte haft så mycket att säga.
Om jag skulle ha skrivit så skulle det mest ha varit en massa gnäll över hur stressad jag varit och hur mycket tankar som snurrar i min skalle utan att riktigt sätt rot =P

I torsdags jobbade jag sista julbordet på mässen och nu har de stängt över julhelgen! Skönt att vara lite "ledig"... Har dock skolan att tänka på ändå... Tenta och PM.. pust!

Är långt ifrån klar med någonting av det och har inte hunnit handla alla julklappar.

Anledningen till att PMet är så svårt att skriva är för att det är en föruppgift till C uppsatsen som jag ska skriva nästa termin! LÄSKIGT! Det jag ville göra visade sig vara i princip omöjligt så jag måste hitta på något nytt att göra en studie på.. och den ena idén verkar lite för enkel och den andra är för luddig så det stressar jag vidare om!!

I går så bjöd jag och Jeff in Carl och Malin på middag. Det spårade ur med 5 rätters =P Efter att jag har ändrat rätter ett antal gånger och fått en massa tips från Lina på mässen så blev det så här:

1. Räk- och krabbröra på ciabattabröd
2. lufttorkad skinka rullad med fetaost och soltorkade tomater med rostade pinjenötter  och ruccola
3. Ishavstårta (Bruksmässen recept - mums!)
4. Lammytterfilé med  vitvins risotto med parmesanost och en körsbärsglace
5. Saffranscremé brulee med hallonkompott

Det var tomt på alla tallrikar och det verkade gå hem =) Själv är jag nöjd =P

Idag har jag inte hunnit kollat på julkalendern men jag ska absolut göra det och det tycker jag att du ska göra också =)




Idag har jag haft lite julfilms mys!
Första filmen jag tittade på var: Four Christmases 2008 och den andra jag tittat på var Fred Claus 2007.
Nu ska jag börja blänga lite på The santa Claus 1994 med Tim Allen (Klassiker!) Älskar julfilm ^^  Mer tips på julfilmer kommer XD

Var rädda om er! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar