fredag 5 december 2014

Kontrollfreak!!

När jag nu börjat blogga så är en av bieffekterna att vem jag är kommer fram mer och mer för er som läser... 
Trots att jag själv är tveksam på vem jag är! Men mina olika karaktärsdrag kommer i alla fall fram =P 

När jag pluggade till handelsentreprenör i Leksand för cirka 4-5 år sedan så gjorde jag en massa personlighetstester som en del av ledarskapskursen jag gick där. Resultaten visade alltid en massa olika blandningar, inte ens testen visste vem jag var =P Klass kompisarna fick även "gissa" i ett test vem jag var, vilken personlighet som passade på mig.. Och de visste inte. 

Fått höra flera gånger att jag är svår. Inte svår att umgås med eller så kanske  men just att lista ut vem jag är. Det finns två personer så skulle kunna säga rakt på sak vem de tycker att jag är, Terbe och Jeff. 

Men vem vet.. jag kanske är olika beroende på vem jag är med...? Inte så att jag släpper mina värderingar eller i huvudsak vem jag vill vara men jag släpper nog fram olika sidor mer beroende på vart de passar in. 

Tänkte på detta när jag kollade på förra fredagens Idol och Per frågar idolernas mammor om de har förändrats och sa saker som; "du som känner henne mest..." Jag undrar vad min mamma skulle svara på det. Haha =) Är någon någonsin helt sig själv runt sin mamma? 

Kanske bara är jag men om man är uppvuxen i en familj som yngsta barnet och en "sladdis" så har man alltid skor att fylla. Även om man är en liten rebell som kanske jag var som ung så upplevde jag det som att jag blev jämförd med mina syskon. Ska fylla i att detta puchade inte mig till att försöka vara bättre snarare tvärt om =P 

I alla fall.. tror inte att min mamma skulle vara den bästa att svara på den frågan. Kanske är för att jag som sagt inte vet riktigt själv som jag skrev om i inlägget Självinsikt

aja.. det som jag tänkte "avslöja" om mig själv i dag är att jag är ett kontrollfreak! Jag kan säkert verka helt lugn och avslappnad, spontan och lätt galen! 

Ja, jag stressar inte över saker jag inte kan påverka! Jag är spontan men det är för att jag i mitt huvud har planerat SÅ många olika scenarion och hur de kan utspela sig så på ett eller annat sätt är jag ganska förberedd. 

Nu när jag ÄR stressad över skolan, för det kan jag ju påverka och är tydligt DÅLIG på att ta tag i det just nu, därav stress och mår lite dåligt, eller väldigt dåligt... för att JAG gör dåligt i från mig och JAG har valt att satt mig själv i en usel situation.Därför är jag stressad och anklagande mot mig själv. 

Här kommer min kontrollfreak personlighet fram.. När jag mår dåligt, är ledsen, stressad eller vad det nu är. Då slutar jag ibland annat att kolla på mina serier det vill säga NYA avsnitt och jag börjar kolla på GAMLA, varför? Jo för att jag klarar inte av att inte veta vad som händer, blir det ledsamt? dör någon? 

Inte för att jag har för vana att ta en serie på största allvar men jag undviker stressen av att inte veta. 
Så med de gamla serierna vet jag ju vad som komma skall. Sjukt va? Yes. 

Det är en av anledningarna till att jag sparade Idol till idag (måste ju se det av snittet innan finalen i kväll!) , för att Tristan hade gått bort och då blir det ju så klart en massa sorgligheter, något jag inte pallade med. 

Vem denna skumma Sara Hedqvist är hopar sig... =P Hahah
Har mina skumma sidor! 

Glöm inte att kolla på Julkalendern! Där händer det i alla fall inget hemskt XD.. får vi hoppas =P 

Bra låt Juryn hade valt till Mollie förra fredagen! Dock tycker jag att originalet är bättre: 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar