fredag 12 december 2014

Antagen!

Idag har jag klickat i JA på sista kursen i det hälsopedagogiska programmet!
Känns lite läskigt att tiden har gått så fort! Snart 3 år! Ännu läskigare är det att jag ska göra examensarbetet... har en massa idéer men vet inte om jag över tänker och vill göra det större än vad jag har tid till!

I kväll ska jag jobba på Bruksmässen, ska bli skoj =) Idag ska jag även jobba med Kerstin vilket ska bli jätte kul XD

Igår var jag till Terbe, skulle bara i väg på en kaffe eftersom vi nästan inte hunnit snacka något alls på jätte länge... Eftersom jag bara skulle dit en sväng så blev jag så klart där i 5 timmar från 9-9:30 till halv 3 på natten =P haha...

Men det behövdes! Ni vet när det finns någon som ni kan säga precis vad som hellst till utan att ni känner äns ett tillstymmelse till att vara dömd eller äns ifrågasatta. Utan bara accepterade att det är okey att vara helt käpp och lite konstig!

Jag lovar att jag skulle kunna åka till Terbe och dra en story som denna:

Idag var jag så hungrig att jag tog fram en rå oxfilé ur kylen, den var full med blod men det struntade jag i och började käka den råa oxen med  händerna medans jag gick runt i lägenheten och det blev så klart blod över allt. När jag var klar så såg det ut som ett slakteri hemma och jag blev väldigt dålig i magen och gick på toa... när jag satt där med byxorna halvvägs ner till knäna så stormade polisen lägenheten och skrek något om att grannarna sett blod komma ut under ytterdörren.
Jag berättade ju så klart om oxen men de ville inte lyssna och kastade mig i häktet. Efter att jag försökt mutat en polis med sex för att få komma ut utan någon verkan så hade testerna på blodet kommit fram och det var ju så klart oxblod... så jag fick gå!

....Och nu sitter jag alltså och berättar den här storyn för Terbe och hennes reaktion är:
Ajdå, hur gick det med möblerna efter allt blod? Och vilken tur att du slapp ligga med den där polisen! Och om du hade mördat någon så måste du ju ringa så vi kan fundera ut var vi ska gräva ner liket.

Haha... nu är ju den här storyn som tur är hitte på =P Men ni förstår poängen! Bästa vänner ska man hålla hårt  i ;)

Galenskap... Eftersom mina två personligheter, den akademiska och den estetiska, är i konstant krig och jag har svårt att hitta en balans däri mellan så funderar jag på att gå en kurs i något estetiskt ämne när jag pluggat klart till sommaren... innan jag börjar plugga till min Masterexamen.

För att vara "ordentlig", akademisk gör mig smått galen! Ju mer jag förtränger min estetiska sida desto galnare idéer får jag som att jag vill sälja allt jag har och dra till något annat land och leva helt bekymmersfritt på vin och bröd med ost på ;P



Glöm inte att vara lite barnslig idag och kolla på julkalendern XD


Julkort från mina älsklingstjejer:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar