tisdag 8 mars 2011

Work work work...

Nu är man ganska trött i kroppen...
Man är inte van att jobba så mycket... Har ju varit ganska slappt när man varit arbetslös.
Nu är det full rulle....

Mamma har något fel i en disk i ryggen och har skitont... så jobbar i stället för henne den här veckan. Idag blev det dubbla skift. Från 09.00 till 16:00 sen ca 19:00 till ca 22:00... lika blir det i morgon.

Hade ju tid hos ortopeden idag för att röntga händerna så dom kan se om jag har karpaltunnelsyndrom. Har hållt på och tjafsat med läkarna i snart 3år och det går inte framåt ska jag säga... Suck!

Har varit hos arbetsterapeut, "husläkaren", ortopeden och tjatat, tjatat och tjatat... Fick skenor att sova med efter ett halvår av arbetsterapeuten när dom inte funkade fick jag prata med ortopeden och han sa att jag skulle använda skenorna trots att jag gjort det ett halvt år utan att det funkat... :S
Han skulle höra av sig efter 6 till 8 veckor... något han GLÖMDE!

När jag var på läkarbesök sist angående inflammationen i kroppen bad jag läkaren kolla varför ortopeden inte hade ringt. Och där stod det bara att han skulle ha gjort det utan att han hade det. SKUMT.
Då skickade han iaf en påminnelse.
Efter ca 3-4 veckor ringde han (eller om det tog längre tid, mins ej) och då skulle jag iaf få komma in och röntga eftersom han tyckte smärtorna i händerna lät lita ovanligt för att vara just karpaltunnelsyndrom.

Så jag väntar på en tid, helt plötsligt ringer ortopeden igen... Och börjar babbla på med samma saker han sagt tidigare... Och jag blir lite fundersam..? Efter ett tag måste jag säga: Ja, men du skulle ju skicka en tid till mig till röntgen? Och det blir helt tyst i luren... Ortopeden: Humm... jaaaa... Jo ja, jag ser ju nu att jag ringt dig. mmm... Helt borta. Jag tänker; Men shit ska den här virriga gubben kolla upp mina händer! Jag som har sjukhusskräck ändå!

Iaf så fick jag en tid! I morgon klockan 10:45. Och idag ringde någon sekreterare och berättade att virrgubben var magssjuk! Vad säger man... Hon märkte att jag blev besviken. Men det är ju inte mycket man kan göra. Det värsta var väl att hon sa; Ja vi får skicka ut en ny tid här framöver... :S Asså det låter ju som om det är ljusår från och med nu! SUCK!

Har asont i händerna också.. men det hade jag väl väntat efter att ha jobbat. Men det kanske bli bättre när man får träna upp lite muskler i dom :)

Är trött som ett as. Ska krypa ner i sängen snart. MYS! Sen upp 06:30 och jobba :)
Just kollat lite på Ratatouille :)

Terbe och Rickard ska flytta till Rättvik... dom sa upp lägenheten idag... Vet inte vad jag ska skriva om det än faktiskt... Har nog en del åsikter... men inga som jag skulle tjäna på att dela med mig av här.
Ska bara försöka stötta dom i deras beslut och vilja.

God natt alla underbara :)

Se yah Later...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar