fredag 14 januari 2011

Fredag...

Var upp klockan 08.00... och har väntat hela dagen på ett samtal från ortopeden.
Sköt upp träningen för att inte blåsa som en galning när läkaren ringde... när jag väntat i 3 timmar så tittar jag en gång till på brevet med samtalstiden och ser att det är först om 2 veckor!
Shit va man är flummig i bland asså. :S

Ortopeden skulle ringa på grund av att jag har haft ont i händerna i ca 2 år (värsta tiden), har varit i väg till arbetsterapeut vanliga läkare och tjafsat, det har varit mummel om att det är något som heter karpaltunnelsyndromvilket innebär att en "tunnel" är för trång för att framföra vätska ut till handlederna. Oftast brukar detta drabba gravida kvinnor när de får mycket vätska i kroppen, vanligast är annars att man får det runt 30årsåldern (om man har anlag för det).

Vanligaste sättet att märka att det är just karpaltunnelsyndrom är att fingrarna domnar av speciellt tummen och pekfingret, och då också tappar saker.
Jag själv lider inte i det stora hela av domningar utan av smärta i leder och att händerna blir klena. Vilket blev ett otroligt problem när jag arbetade med tunga lyft och inom städ. Det var då jag sökte hjälp för ca 2år sedan.

Efter besöket hos ortopeden skulle han ringa mig senare för att se hur det gått efter att jag sovit med skenor i ca 6-8 veckor.. vilket jag redan hade gjort i över ett halvår innan att jag kom dit, för det hade även arbetsterapeuten sagt så hon gav mig skenorna.
Men han tyckte bestämt att jag var för ung för en operation.'

En av de simplaste operationerna, man får vara vaken, dom öppnar handleden på undersidan i slutet av handflatan ett snitt upp mot armen som knappt syns efter.

Han ringde aldrig tillbaka. Detta var nu för ett år sedan.
Var dock in till en läkare  nyss för att jag har en infektion/virus eller något i kroppen som försämrar mitt immunförsvar... No biggie :P Men då så frågade jag om telefontiden som jag aldrig fick och han såg att den fans utan att ha blivit använd så satte upp mig på en ny:)

Nice. SÅ nu får man se vad som händer... Jag har ju blivit ett år äldre iaf:P
Och är något less på att gå runt och känna det som att man alltid har stukade handleder :S
Och vadå för ugn?!? Det är väl nu jag ska jobba, leva livet? Vara kreativ?  Hummf... lurigt.

Ikväll blir det inflyttningsfest hos Micke. Ska möta upp Carl och Jeff om nån timme :)

Men nu har jag tjatat på länge nog och tror inte äns att det blev särskilt spännande att läsa men jag kan ju inte berätta halvdanna historier :P

See you later...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar