tisdag 11 januari 2011

And so it begins...

Vid nyår lovar vi vanligtvis saker vi aldrig håller...
Mitt nyårslöfte blev att börja träna (gå ner i vikt).
Nu är det upp till bevis om jag klarar av att hålla det :)
Föräldrarna har börjat med LCHF-diet så varför inte göra det lätt för sig och hänga på. Speciellt nu när man tråkigt nog bor hemma igen efter att han pluggat på Hörskolan i Gävle.

Började på dieten igår, måndags med att skriva en veckomatsedel som ser ut så här:

Måndag:
Lunch - Soppa (var ej vaken) 
Middag - Kyckling & Coleslaw (Gillar ej Coleslaw så åt tomat & rödlök ist)


Tisdag:
Lunch - Soppa (var ej vaken)
Middag -Köttfärssås & zucchini, sallad

Onsdag:
Lunch - Våfflor
Middag - Ungsbakad fisk m. blomkål


Torsdag:
Lunch - Omelett, brie & avocado
Middag - Falukorv m. blomkålsmos

Fredag:
Lunch - Omelett el. soppa
Middag - Ungsbakade championer, Kotletter, sallad




Samt att jag och Jeff har börjat gått i ca en, en och en halv timme om dagen. Känns riktigt bra att ha kommit igång lite smått. Har även dragit fram crosstrainern igen efter att den fått stå och dammat i jul, nu innan jag och Terbe börjar på zumba och streetdance i slutet av månaden, något som ska bli otroligt kul! Men man vill ju inte ligga på golvet och kippa efter luft efter 10 min ;P haha 

Har dock inte vågat väga mig än, men det blir av under nattens gång. Nu jag jag blir vaken. Ska dygna så att man vänder tillbaka dygnet och får in en duglig livsstil, kan ju vara en positiv grej om man ska gå ner i vikt, få lite energi på dagarna :) 

Ska läsa på lite mer om LCHF, hade jag tänkt, för tillfället har jag bara läst i Aftonbladet, Söndags tidning om resultat och recept. Tyckte det som stod lät intressant och bra i alla fall :) 
Men kan vara en fördel att veta vad man inte ska äta och vad man verkligen INTE ska äta.  

Förhoppningsvis blir man lite triggad om man skriver om hur det går för en och kanske får nått tips från någon som läser? ;P Nu närman skriver om det känns det ju dumt om man skippar dieten :P 

Nu blev det tidig morgon innan jag sänder ut detta. Blev en massa politik-snack med Jeff innan han la sig :P Nu snart ska jag ta en promenad till OK i björksätra för att köpa cigaretter sen blir det ett varmt bad. 

I will se you later... :)   Kram





4 kommentarer:

  1. kul att du bloggar, men orka gå runt hungrig? hehe ;D två mål om dagen är då inget för mig ;) puss malin

    SvaraRadera
  2. Ja jag hoppas att man kommer på nått vettigt att skriva så det kanske kan bli lite kul att läsa :P
    Nejdå man går inte hungrig ;P Man kan ju äta mellanmål oxå.. men dom är inte planerade. Bara det att man ska tänka på vad man stoppar i sig :P hehe speciellt nu innan jag kommit igång med träningen :P Puss Puss

    SvaraRadera
  3. Jag äter 4-5 fler måltider än dig :)
    Frukost, Mellanmål, Lunch, Mellanmål, Middag, Mellanmål, Kvällsmat...

    Tränar 4-6 ggr/ vecka normalt iofs.

    SvaraRadera
  4. Det är ju alltid bra att äta så det låter ju super! Jag äter också mer än det som stå här. detta är menyn som jag har planerat ihop med föräldrarna bara. :) Är bara lite dålig på att finna ut vad mellanmålen ska vara :P därför är det inget som är nedskrivet :) Så som jag skrev måste jag plugga på lite om LCHF dieten:P

    SvaraRadera