onsdag 26 november 2014

Fortsättning på onsdagsinlägget =)

Trampolin som jag skrev om tidigare, där jag skulle vara under kvällen på studiebesök, är ett nyetablerat ställe för barn och unga... lite som en ungdomsgård och ett "läshus" eller vad de kallade det för. De samarbetar med biblioteket och har lite högläsning och sådant för barn =)

Idag var jag med ungdomscoacherna, alltså de som har hand om gruppen unga, 14-18 år ungefär. Eftersom det är så nyöppnat så har inte så många unga hunnit fått upp ögonen än för att Trampolin finns så det var bara två ungdomar där ikväll =P

Barngrupperna är det fullt på vilket är galet kul för det visar ju på att Sandvikens föräldrar är engagerade =)

Det som finns är; Läsrum med böcker och mysiga sittställen. Kök och film rum. Pysselrum! Min favorit var ju så klart pysselrummet!! XD

Gjorde en stor och en liten smällkaramell  XD Om det här fanns när jag var ung och gick på högstadiet eller gymnasiet så skulle jag absolut gå dit ^^


Men fy vad jag är förkyld! Blev sjuk i torsdags men huvudvärk och feber.. fredags mådde jag som en kasse skräp och så var det då sista dagen hos hälsoutvecklaren i Sandvikens kommun och då kunde jag SÅ klart inte vara hemma!! Går lite i mot mina principer att gå till skola eller jobb när man är sjuk för uppenbara anledningar:
1. Andra smittas
2. den psykiska stressen av att inte FÅ eller KUNNA vara sjuk från skola eller jobb det är vad som skadar hela samhället (nu överdriver jag så klart en aning)
3. Alla dessa martyrer som tycker att de är såååå himla duktiga som går till jobbet sjuka och vill ha en klapp på ryggen för det. SUCK! Och med det så förstör de för de andra, de som hamnar under nr 2.

Men jag skulle inte rabbla anledningar att vara hemma när vi blir sjuka =P vart var jag... JO, jag svek mina principer... gick dock hem i gen ganska fort efter att jag suttit och frågat och samlat in all info jag behövde med en dunkande skalle och ett ökande illamående. Tankarna svävade i mitt huvud: Åh.. nej det sista de här människorna kommer att minnas av mig är att jag var hon som satt och såg blek ut tills hon spydde på golvet... !! Yepp HÄLSOpedagogen =P

Efter det har det bara gått ut för.. helgen = Deckad. Sen tyckte jag fan nu börjar det lätta! NAJZ. och var tillbaka på Kultur och fridtidskontoret.. lite snorig lite hostig men va fan, det var ju bara sista dagen där ;P

Tisdag var på föreläsning på kvällen i Valhall i Sandviken, Ja!? eller hur vem visste att vi hade det?!, och så lyssnade jag på Tobias Karlsson som pratade om mobbning, att komma ut ur garderoben och dans, dans dans dans =) Var jätte kul att lyssna på! Ledsamhet, glädje, sorg och passion! =)
Jag var dock inte kvar till dansen efteråt eftersom jag inte var helt frisk.

Idag har jag blivit VÄRRE?!? Men herregud, är detta ett skämt? Hostar så att jag tror att halsen ska slitas av eftersom jag torrhostar samtidigt som snoret bara rinner och rinner... galet äckligt!!

Nu har jag avslutat mina fältstudier =) Så nu måste jag sätta fart med uppgifterna! Som våran lärare inte tyckte att vi behövde någon extra tid till... kollar på uppgifterna och bah: MEN shit!! Panik! Hur gör jag, vad tänker jag, vad tycker jag om det här?!?!

Kaos alltså... Men jag tror att det beror på att den här tiden har jag varit galet stressad! Jobba ett heltidsjobb mellan 8 och 17 sen så ska jag plugga på kvällen när jag har jobbat typ med samma sak som jag pluggar? Hur tänkte min lärare nu?? Inge mer tid!? My god! JAG BEHÖVER TID och ja, JAG TAR DEN!

Eftersom jag är en VÄLDIGT självkritisk människa nu så kommer jag att grubbla på om jag är lite sämre än alla andra människor eftersom jag tar mig extra tid... hehe men sån är jag!

SOVA ut i morgon Awesome! XD <3

Bild från idag när jag provar att ha läppstift som matchar min fina armfilt =P 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar