måndag 25 juli 2011

Lasange

Idag är jag inte lika bitter... hehe...
Man måste ju ha såna dagar också, annars vet man ju inte vilka dagar som är bra dagar? Eller?

Jag och Jeff har snackat ett tag om att göra lasange för det är en ganska praktisk maträtt att ha i matlåda. SJälv har jag aldrig varit särskilt förtjust i lasange men gillade idén att testa laga till det.
Och så blev det idag.

Vist seg som man är så började jag inte laga den förns Jeff skulle sova.. eftersom han var hungrig på stört och jag hatar att stressa fram någon jag aldrig gjort så först mat från Matkällan ;P Kyckling spett med potatisklyftor för mig och kycklingkebabb rulle för Jeff :))

Sökte på google efter recept på lasange för att ta reda på vad som skulle vara i och vad jag hade hemma och inte hade.
Kollade något på detta recept; www.recepten.se och körde på lite som jag tyckte och kände. Gjorde egen tomatsås och ostsås så som jag lärt tidigare. Och kunde självklart inte låta bli att fixa till köttfärsen med tacomix krydda, en vitlök plus en halv grönsaksbuljong tärning :P

La lager på lager på lager... sänkte ugnen från 225 till 175 g för att det skulle få stå inne lite längre så att pastaplattorna skulle bli klara :)

Och satan i gatan vad god den blev XDD Förstagångstur kanske??
Och jag som inte måttade på något kommer antagligen inte kunna göra om detta MÄSTERVERK så nu måste man bjuda in folk på mat innan man ska jobba i morgon! :P
Jag som inte äns är så förtjust i lasange har käkat 3 små bitar plus att jag inte äns var hungrig!
 DET ÄR GALET ;PP

Var rädd om dig!!





Tidsfördrivet i går kväll såg lite annorlunda ut än ikväll, kollade på Hancock ;P  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar